Novosti

HDL (dobar), LDL (loš) kolesterol i trigliceridi

HDL (dobar), LDL (loš) kolesterol i trigliceridi

Kolesterol: dobro i loše
Dvije vrste lipoproteina prenose kolesterol u stanice i iz njih. Jedan je lipoprotein niske gustoće ili LDL. Drugi je lipoprotein velike gustoće ili HDL. Test mjeri količinu svake vrste kolesterola u krvi.

LDL (loš) kolesterol
LDL kolesterol smatra se "lošim" kolesterolom jer pridonosi nakupljanju masti u arterijama ( ateroskleroza ). To sužava arterije i povećava rizik od srčanog udara , moždanog udara i bolesti perifernih arterija (PAD).

HDL (dobar) kolesterol
HDL kolesterol može se smatrati "dobrim" kolesterolom jer zdrava razina može zaštititi od srčanog i moždanog udara.

HDL prenosi LDL (loš) kolesterol iz arterija i natrag u jetru, gdje se LDL razgrađuje i izlazi iz tijela. Ali HDL kolesterol ne uklanja u potpunosti LDL kolesterol. Samo jedna trećina do jedna četvrtina kolesterola u krvi prenosi se HDL-om.

Hrana puna HDL (dobar) kolesterol

1. Maslinovo ulje
Vrsta masti zdrave za srce koja se nalazi u maslinama i maslinovom ulju može smanjiti upalni učinak LDL kolesterola na vaše tijelo.

Prilikom kuhanja na niskim temperaturama koristite ekstra djevičansko maslinovo ulje, umjesto drugih ulja i masti, jer se ekstra djevičansko maslinovo ulje razgrađuje na visokim temperaturama.

Koristite ekstra djevičansko maslinovo ulje u preljevima za salate, umacima i za okus hrane nakon što je skuhano. Pospite nasjeckane masline na salate ili ih dodajte u juhe, poput ove sicilijanske riblje juhe .

Samo koristite umjereno djevičansko maslinovo ulje umjereno, jer je visoko kalorično.

2. Grah i mahunarke
Kao i cjelovite žitarice, grah i mahunarke odličan su izvor topljivih vlakana. Posegnite za crnim grahom, crnookim graškom, grahom, mornarskim grahom, lećom i drugima.

Grah iz konzerve sadrži otprilike upola manje folata od kuhanog suhog graha. Folati su važan vitamin B koji je zdrav za vaše srce.

Grah i mahunarke izvrsni su u prilozima, poput kajunske salate od kukuruza i graha , ili u juhi, poput ove juhe od bijelog graha i kelja u talijanskom stilu .

Ovaj ljuti jugozapadni čili od crnog graha možete skuhati i tijekom tjedna za laganu večeru prikladnu za obitelj.

3. Cjelovite žitarice
Cjelovite žitarice, uključujući mekinje, žitarice i smeđu ili divlju rižu, mogu smanjiti vaš LDL i ukupni kolesterol. To zauzvrat daje razinu HDL -a postotak povećanja. To je zato što ova hrana sadrži vlakna - posebno topiva vlakna, za koja se pokazalo da pomažu u snižavanju LDL -a.

Unosite najmanje dvije porcije cjelovitih žitarica dnevno. To bi moglo biti jednostavno kao utješna zdjela zobenih pahuljica za doručak, 100 posto kruha od cijelog zrna za ručak i prilog smeđe riže za večeru.

4. Voće bogato vlaknima
Voće s puno vlakana, poput suhih šljiva, jabuka i krušaka, može sniziti razinu LDL -a i podići razinu HDL -a.

Narežite ih i umiješajte u žitarice ili zobene pahuljice ili ih bacite u blender i napravite ukusan smoothie . I oni su jednako obični, bilo kao međuobrok ili poslijepodnevna poslastica.

Trigliceridi
Trigliceridi su najčešći tip masti u tijelu. Oni pohranjuju višak energije iz vaše prehrane.

Visoka razina triglicerida i visoki LDL (loši) kolesterol ili niski HDL (dobri) kolesterol vezana je s nakupljanjem masti unutar stijenki arterija. Nakupljanje masti, odnosno visoka razina triglicerida povećava rizik od moždanog i srčanog udara.

KADA SE RADI O ZDRAVLJU, NEMOJTE PRISTATI NA KOMPROMISE. ODABERITE VRHUNSKE LIJEČNIKE U POLIKLINICI MAGNOLIJA.

Image

Bitno je kome ćete povjeriti svoje zdravlje!

Obratite nam se s povjerenjem.

Image

Za medicinu rada i športa, ginekologiju i opstetriciju, ortopediju i traumatologiju, neurologiju, opću internu medicinu, kardiologiju, gastroenterologiju, dermatovenerologiju i urologiju

Brzi kontakt

Dubrava 120, 10040 Zagreb

poliklinika@poliklinika-magnolija.hr

+385 (0)1 6268 348

Radno vrijeme

  • pon - pet 8:00 - 20:00
  • sub 8:00 -14:00

OsiguranPARKINGPARKINGPARKINGza posjetitelje poliklinike.

Korisne informacije

Kartice koje primamo:
nacin placanja4

Telefon: 01 6268 348