Dermatovenerologija

Fizičku barijeru između unutrašnjosti ljudskog organizma  i vanjskog svijeta čini koža koja je ujedno i najveći organ čovjeka tijela. Ta barijera ni u kome slučaju nije statična jer koža obavlja mnoge funkcije čineći ju mjestom intenzivnih metaboličkih zbivanja. Ona sudjeluje u sprečavanju  prodora mikroorganizama unutar tijela, održavanju tjelesne temperature, sprečava proces dehidracije, te putem lučenja znoja sudjeluje u čišćenju organizma izbacivanjem štetnih tvari.

Poliklinika Magnolija u svojoj organizacijskoj strukturi posjeduje dermatovenerološku ambulantu u kojoj se obavlja stručna obrada pacijenata sa kožnim problemima u smislu provođenja dijagnostičkih mjera kombiniranjem kliničkog pregleda i pregleda dermatoskopom, uzimanjem briseva kože i okolnih sluznica kod sunje na bakterijsku ili gljivičnu infekciju, indiciranim uzimanjem uzorka putem strugotine kože, a po potrebi i uzimanjem uzoraka tkiva /biopsija kože / radi  provođenja patohistološke analize kožne promjene.

1. UPALNE I ALERGIJSKE BOLESTI KOŽE:
  • Alergijski dermatitis predstavlja kožno oboljenje nastalo pojačanim imunološkim odgovorom na supstance i tvari iz okolice / alergeni / kod genetski predisponiranih osoba. Alergeni mogu alergijske reakcije kože na 3 načina: kontaktom, zrakom / inhalatorni alergeni / koji ulaze u organizam kroz dišni sustav, i putem hrane.

Klinički simptomi na nivou kože karakterizira pojava crvenila, svrbež , suhoća ili uz pojavu mjehura/urtikarija/ na mjestima kontakta kože sa alergenima.

U dijagnozi bolesti najbitnije je otkriti njezin uzrok, tj. vrstu alergena koji je uzrokuje. U tom smislu najčešće se koristi epikutani test izvodi na način da se na zdravoj koži leđa daju manje količine alergena koji ne iritiraju kožu ali dovode do autoimunološkog odgovora/ najčešće su to produkti ili dijelovi nekih biljaka, npr. trave, kućna prašina dlake životinja jaja, jagode i sl./ te prekriju flasterima koji se skidaju za dva dana i rezultati promjera ekcematozne promjene očitavaju 2,3,i 4-ti dan. Liječenje se provodi izbjegavanjem kontakta sa alergenima  uz lokalnu primjenu kortikosteroidnih krema i antihistaminika u slučajevima jačeg svrbeža.

• Atopijski dermatitis jest bolest kože koja je u uzročnom, kliničkom i terapijskom smislu vrlo slična prethodnoj. Osobitost ovog oblika dermatitisa se odnosi na najučestaliju pojavu kod djece i adolescenata, te činjenica da se puno češće kompliciraju sekundarnim bakterijskim infekcijama, najčešće bakterijom Staphylococcus aureus.
  • Kontaktni dermatitis nastaje promjena onih dijelova kože koji nastaju kontaktom sa određenim tvarima-ostalo vidjeti pod poglavljem alergijski dermatitis
  • Seboroični dermatitis: radi se o upalnoj bolesti kože koja nastaje na dijelovima kože obraslim dlakama: obrve, brada, koža glave prekrivena kosom, te je stoga češći kod muškaraca. Bolest je nepoznatog uzroka /genetska predispozicija/ Klinički je karakterizirana pojavom crvenila i perutanjem kože koji uglavnom nisu praćeni svrbežom. Liječenje se provodi protuupalnim i antigljivičnim kremama, u težim slučajevima i primjenom kortikosteroidnih krema.
  • Perioralni dermatitis upalna bolest kože predjela oko usta, donjih dijelova lica i brade koja se najčešće javlja kod žena srednje životne dobi. Karakterizira je pojava crvenilom kože navedenih regija tijela praćene osjetom svrbeža i peckanja, nakon čega se na mjestu crvenila stvaraju ljuskice te manji čvorići boje kože. Uzrok bolesti je nepoznat, dok faktori rizika mogu biti kozmetski preparati, paste za zube dugotrajno uzimanje terapeutskih krema radi liječenja drugih infektivnih kožnih procesa. Liječi se primjenom antibiotskih krema, u težim slučajevima i sistemskom primjenom antibiotika.

Naše usluge

Doktori