Kardiologija

U ambulanti za bolesti srca i krvnih žila  Poliklinike Magnolija, provodi se dijagnostička obrada pacijenata sa srčanim smetnjama. Primjenom najsuvremenije kardiološke opreme, tim vrhunskih stručnjaka, subspecijalista kardiologije, donosi dijagnozu i terapijske smjernice za navedenu skupinu pacijenata.

Obzirom da su bolesti srca i krvnih žila najčešće bolesti današnjice i najčešći uzrok invaliditeta i smrti ljudi, preventivni pregledi, provođenje ranih dijagnostičkih metoda i adekvatnog liječenja su od presudnog značaja za prognozu pacijenata oboljelih od krvnožilnih i srčanih oboljenja. Stoga savjetujemo da za pregled kardiologa ne treba čekati pojavu duljih i težih simptoma, jer rani pregled može biti presudan za prognozu ove vrste bolesti.

FAKTORI RIZIKA za razvoj ovih  bolesti, ovise o dobi i spolu, a mogu biti:

1.nasljedni ( češći su u nekim obiteljima )

1. stečeni (ovise o stilu života )– pušenje, nezdrava prehrana, nedovoljna fizička aktivnost, gojaznost, šećerna bolest, povišen krvni tlak, povišen kolesterol.

Kardiološki pregled je indiciran u slijedećim situacijama:

1. ako se radi o preporuci Vašeg liječnika obiteljske medicine.
  2. u slučaju pojave bolova u prsima
  3. u slučaju osjeta nedostatka zraka ili gušenja u mirovanju i pri naporu
  4. postojanje ubrzanog ili usporenog srčanog ritma, tzv. preskakanje srca
  5. u slučaju postojanja obiteljske sklonosti srčanim oboljenjima.
  6. u slučaju nalaza povišene razine ukupnog kolesterola u krvi. / vidjeti poglavlje Opća interna medicina /
  7. u slučaju postojanja povišenog krvnog tlaka /HIPERTENZIJA / Vidjeti poglavlje Opća interna medicina/
  8. u slučajevima sklonosti pušenju, neovisno o statusu bivšeg ili aktivnog pušača
  9. u slučaju postojanja šećerne bolesti / Dijabetes /.
  10. u slučajevima procjene stanja srca i krvnih žila prije početka provođenja novih programa vježbi.

Kardiološki pregled  unutar kardiološke ambulante Poliklinike Magnolija se obavlja na slijedeći način:

1. Uzimanje anamneze kroz razgovor s bolesnikom

-  obiteljska anamneza kojom  se ispituje obiteljska sklonost nekim bolestima – povišenom krvnom tlaku, infarktu srčanog mišića, moždanom udaru, šećernoj bolesti i drugim težim bolestima .

-osobna anamneza u kojoj pacijent iznosi koje je bolesti prebolio  ili se od njih liječi     / uputno je  ponijeti i medicinsku dokumentaciju o dosadašnjim dijagnosticiranim bolestima /.

- sadašnje tegobe zbog kojih je pacijent došao na pregled /ukoliko se ne radi o preventivnom pregledu/. Treba uzeti u obzir i fiziološke funkcije kao što su  apetit , stolica , mokrenje , spavanje, kao i   provođenje životnih navika poput  pušenja, uživanja alkohola, kave, opojnih droga, lijekova, postojanja prethodnih alergijskih bolesti, te ispitivanje prirode posla koji pacijent svakodnevno obavlja.

HOLTER KRVNOG TLAKA  se postavlja na tijelo pacijenta sa ciljem  kontinuiranog mjerenja  krvnog tlaka kroz 24 sata . U vrijeme mjerenja krvnog tlaka Holterom pacijent osjeća  zujanje i stezanje nadlaktice, dok sami tijek mjerenja u vrijeme noćnog odmora ne utječe na san. Pacijent za vrijeme nošenja Holtera krvnog tlaka bilježi u dnevnik popis svojih aktivnosti,  što je od osobite važnosti  prilikom očitanja nalaza Holtera krvnog tlaka  i postavljanja pravilne dijagnoze.

holter
HOLTER EKG

Holter krvnog tlaka je indiciran je u svim slučajevima sumnje ili postojanja povišenog krvnog tlaka, obavezno kod započinjanja terapije visokog tlaka /Hipertenzije/, kao i kontrole  učinkovitosti postojeće terapije, promjene terapije, te u svim slučajevima oscilacije krvnog tlaka. Uređaj registrira vrijednosti krvnog tlaka za vrijeme dnevnih aktivnosti i  noćnog odmora i daje grafički prikaz kretanja tlaka u 24 sata.

EKG   predstavlja neinvazivno snimanje električne aktivnosti srca  pomoću elektroda koje se postave na kožu prednje stijenke prsnog koša i ekstremiteta.

Provođenjem ove metode se dobiva zapis srčane aktivnosti u trenutku snimanja, te  pokazuje trenutni srčani ritam i broj srčanih otkucaja .Neizostavan je za donošenje mnogih kardioloških dijagnoza-aritmija , ishemijske bolesti srca /akutni infarkt miokarda , preboljeli infarkt miokarda/, daje informacije o veličini srca,  uvećanju srčanih šupljina, zadebljanju  klijetki, te detektira određena stanja koja mogu biti preteča  iznenadne  srčane smrti.

ekg
EKG UREĐAJ

Ukoliko je potrebno snimanje EKG-a u duljem vremenskom periodu ( 24h, 48h,72h ) indicirano je postavljanje Holter EKG-a.

holter
HOLTER EKG

Holter EKG  je indiciran kod sumnje na bilo koji srčani poremećaj. Postavlja se na tijelo pacijenta koji ga u ovisnosti o indikaciji nosi od jednog do više dana. Ovaj aparat  registrira EKG srca tijekom cijelog  vremena nošenja. Metoda mjerenja  je potpuno bezbolna osim mogućih nelagodnosti osjećaja slijepljenosti elektroda na koži.  Prilikom obavljanja ove vrste pretrage pacijent može uredno  obavljati svoje dnevne aktivnosti. Cijelo vrijeme nošenja aparata pacijent bilježi u dnevnik popis svojih aktivnosti, a te informacije su izrazito bitne za rezultate očitanja  očitanja Holter EKG-a  i postavljanja ispravne dijagnoze.

UZV SRCA UZ COLOR DOPPLER

Radi se o bezbolnoj i za pacijenta neškodljivoj dijagnostičkoj pretrazi koja pruža informacije o građi, funkciji srca te protoku krvi kroz krvne žile.  Obavezna je dijagnostička pretraga  prilikom obrade svakog kardiološkog bolesnika / pogledati poglavlje Ultrazvučna dijagnostika /

ERGOMETRIJA / TEST OPTEREĆENJA / predstavlja dijagnostičku pretragu koja bilježi električnu aktivnost srca pod opterećenjem.

U Poliklinici Magnolija test opterećenja se izvodi tako da se  bolesniku zalijepe elektrode za kontinuirano snimanje EKG-a uz kontinuirano mjerenje krvnog tlaka tlakomjerom postavljenim na desnu nadlakticu  u vrijeme dok pacijent  vozi sobni bicikl. U definiranim intervalima pod kontrolom liječnika kardiologa opterećenje se povećava.

Vođena  vrhunski educiranim kardiološkim timom  Poliklinike Magnolija ova pretraga pokazuje na koji način osoba podnosi fizičko opterećenje, te kolika je  prokrvljenost srčanog mišića, čime se  indirektno ukazuje na mogućnost  postojanja koronarne bolesti. Također se ovom pretragom mogu otkriti i procijeniti aritmije, životna ugroženost bolesnika, kao i optimalnost terapije krvnog tlaka. Osim toga, ovom se pretragom može procijeniti uspješnost revaskularizacijskih zahvata kao što su  aorto-koronarno premoštenje /CABG/ ili perkutano koronarno postavljanje stenta/PCI/, učiniti procjena rizika za klasičan operativni nekoronarni zahvat, te utvrditi  sposobnost za obavljanje poslovnih, rekreacijskih i sportskih aktivnosti.

Ova pretraga je osobito indicirana i kod zdravih osoba koje se aktivno ili rekreativno bave sportom i posebno onih koji se iznad 40 godina počinju baviti sportom kako bi se izbjegle iznenadne smrti kod naizgled zdravih osoba. Uz pomoć ovog testa možemo otkriti bolesti srca u njihovoj  ranoj fazi nastajanja. Kada su svi nalazi neinvazivne stacionarne kardiološke obrade uredni jedino se uz pomoć testova opterećenja  u različitim protokolima  može sa velikim postotkom sigurnosti isključiti postojanje srčanih bolesti. U današnje vrijeme kada se akutni infarkt miokarda javlja u sve mlađoj životnoj dobi nije bez osnove rano početi s procjenom kardiovaskularnog rizika jer se na temelju istog ostavlja dovoljno vremena da se uz pomoć lijekova i stručnog medicinskog vodstva osigura kvalitetan i ispunjen život. Ne dopustite da Vas iznenadi nastup akutne srčane bolesti.

Priprema za pretragu – savjetuje se ne jesti 1 sat prije pretrage, obući se udobno.

defibrilator
DEFIBRILATOR

NOVO!!!

Od nedavno se unutar kardiološke ambulante Poliklinike Magnolija provodi pretraga pod nazivom:

SPIROERGOMETRIJA predstavlja metodu testiranja procjene funkcije srca, pluća, krvožilnog i metaboličkog sustava u mirovanju i pod opterećenjem.

spiroergometrija
SPIROERGOMETRIJA

Spiroergometrijom se procjenjuje srčano-plućna /kardiopulmonalna/ prilagodba organizma naporu, te predstavlja temelj sportske medicine prikazujući  najpreciznije  rezultate testa fizičkih performansi sportaša. Individualnim mjerenjem anaerobnog praga tolerancije pokazuje se veličina razine tjelesnog napora koju osoba može postići. Kardiorespiratorna sposobnost je pokazatelj zdravlja svih organa.

SPIROERGOMETRIJA se primjenjuje kod vrhunskih sportaša, rekreativaca, osoba s bolestima pluća i srca itd. Ima bitnu ulogu kod rehabilitacije radi procjene doziranja tjelesnog opterećenja, te prilikom  sportskih priprema rekreativaca i vrhunskih sportaša.

Spiroergometrija  se preporuča i svim osobama koje žele detaljan uvid u stanje svog organizma, npr. prilikom  odluke za smanjenjem tjelesne težine.

Sastavni dijelovi ove vrste pretrage jesu:

-  opći pregled.

- mjerenje visine , težine, te udjela i distribucije masti u organizmu.

- EKG u mirovanju.

- spirometrija u mirovanju.

- progresivni test opterećenja na biciklu.

Ispitanik na licu ima masku, spojen je na 12 kanalni EKG i tlakomjer pri čemu se radi progresivni test opterećenja.

Spiroergometrija nam daje uvid u

-zdravstveno stanje ispitanika – funkciju krvožilno-dišnog sustava, što je  od krucijalne važnosti za siguran trening  bez ozljeda.

-trenutno stanje organizma kao što su  kondicija i izdržljivost, aerobni i anaerobni kapacitet, mišićna snaga, količina kisika u krvi /oksigenacija/, stanje metaboličkog sustava, potrošnja energije, ugljikohidrata, masti, stvaranje laktata itd. Na temelju dobivenih rezultata određuju se smjernice za daljnji rad ,te daju preporuke različitim skupinama ispitanika koji imaju različite ciljeve:

Vrhunski sportaši -parametri dobiveni spiroergometrijskim testiranjem  utvrdit će treba li sportaš posebno raditi na izdržljivosti, anaerobnom kapacitetu, maksimalnoj snazi ili ventilaciji, te koliko često trebaju trenirati. Sve navedeno u konačnici dovodi  do poboljšanja sportske izvedbe bazirane na znanstvenim dostignućima.

Rekreativni sportaši -ovim testiranjem točno procjenjuju svoje mogućnosti te im prilagođavaju intenzitet treninga u cilju postignuća maksimalne dobrobiti  sportske aktivnosti uz što manju mogućnost ozljeđivanja.

Održavanje zdravlja – spiroergometrija  nam pomaže odabrati, za nas, najbolju  vrstu tjelesne aktivnosti u optimalnoj zoni pulsa  a sve u cilju poboljšanja i održavanja zdravlja.

Mršavljenje – ovim testom možemo odrediti raspon pulsa kod kojeg se najviše troše masti. Taj raspon je individualan i razlikuje se kod različitih osoba.

Testiranje sa savjetovanjem traje 60 do 90 minuta.

Priprema za spiroergometriju :

Nemojte  jesti najmanje 4 sata prije testiranja.

Odjenite se udobno (sportski), obujte tenisice ili drugu udobnu obuću.

Barem jedan nokat ne bi trebao biti lakiran kako bi se mogla pratiti saturacija kisikom na pulsnom oksimetru.

Naše usluge

Doktori